Gyakran Ismételt Kérdések

Hogyan kérhetek segítséget?

A honlapon az „Itt kérhetsz segítséget” menüpont alatt kell a kért adatokat beírni és az adatkezelési hozzájárulást elfogadni. (nekünk feladat: ezt rátenni a honlapra és beletenni a profilkészítést és az igazoló doksikat az adatvédelmi szabályzatba) Ezt követően egyik munkatársunk felveszi a jelentkezővel a kapcsolatot.

Muszáj a nevemet, a történetemet és az ehhez kapcsolódó dokumentumokat nyilvánossá tenni?

Igen, ez előfeltétele az adománygyűjtés elkezdésének. Sajnos manapság nagyon sokan nem igazi rászoruló nevében buzdítanak adakozásra, és jogtalanuk tesznek el pénzeket. Ezért is olyan bizalmatlanok az amúgy segíteni akaró emberek, mert sok visszaélést tapasztalnak, és nem szeretnék, hogy a pénzük kárba vesszen.

Mit jelent és hogyan valósul meg a támogatás felhasználásának koordinálása?

Az átutalással vagy bankkártyás befizetéssel érkező pénzadományok az alapítvány bankszámlájára kerülnek. Innen szigorú könyvelési szabályok mentén használható fel az összeg. Az alapítvány előtérbe helyezi a segítségnyújtás közvetlen megszervezését (pl. gyógyászati segédeszköz, gyógyszer vásárlása és átadása, szükséges ápolási munka kifizetése, műtétek, beavatkozások megszervezése és az ezzel kapcsolatos számlák kiegyenlítése, stb.). Ezáltal az adakozó biztos lehet abban, hogy a támogatásként érkező anyagi eszközök valóban az előre meghatározott célra lettek felhasználva. Az ezeket igazoló dokumentumok (pl. gyógyászati segédeszköz számlák, elszámolások, stb) szintén felrakjuk a honlapra.

Hogyan történik a rászorultság ellenőrzése?

A rászorultság ellenőrzése igazoló dokumentumok alapján történik, melyek lehetnek kórházi leletek, orvosi szakvélemények, alacsony szintű havi bevételt igazoló iratok (pl. nyugdíjszelvény, határozat a segélyekről, stb). Szükség esetén az adott helyszínre is kimegyünk.

A befizetett támogatás után kapok-e igazolást vagy nyugtát?

A befizetett támogatást adománylevéllel tudjuk igazolni, mely elszámolható az adóalap terhére.

Hogyan kerül a támogatásom az általam választott rászorulóhoz?

A pénzösszeg utalásánál kérjük a támogatandó személy nevének feltüntetését az utalási megjegyzés mezőbe. Így biztos lehet abban az adakozó, hogy az általa kiválasztott személy szükségeinek kielégítésére használjuk fel az összeget (pl. drága külföldi gyógyszer vagy műtét biztosítása, stb).

Van-e lehetőség arról értesülni, hogy az adományom mire lett felhasználva?

Igen. Ha az utalásnál fel lett tüntetve a támogatandó személy neve, akkor biztos, hogy őrá fordítjuk a teljes összeget. A honlapon részletesen nyomonkövethetőek az adott személy nevét megjelölve beérkező adakozások, és az anyagiak felhasználását is le lehet ellenőrizni a felrakott számlákon, elszámolásokon keresztül. Ha az utaláson nincs megjelölve a támogatandó személy, akkor azt az alapítvány működési költségeire fordítjuk (könyvelési díj, iroda bérlés, irodai eszközök, telefonszámla, stb).

Hogyan ellenőrizhetem, hogy az alapítvány valós és arra fordítja a támogatásokat, amire kéri?

Az alapítvány valódiságát igazoló cégbírósági bejegyzés a honlapon megtalálható. Az anyagiak felhasználását a 3.) és a 7.) pontban írtuk le.

Van-e lehetőségem személyesen is megismerni a támogatandó rászorulót?

Igen, ennek megszervezésében is segítünk.

Lehetek-e önkéntes az alapítványnál?

Igen, várjuk és szeretettel fogadjuk az ilyen szándékú segítőket.

Lehet-e pénzadományokon kívül másként is segíteni (ruhaneműk, élelmiszer, stb)?

Igen, lesz ilyen lehetőség, de ennek tárgyi feltételeit az alapítványnak előszőr meg kell teremteni, hogy fogadni tudjuk a természetbeni adományokat (raktárak, szállítás, önkéntesek). Az erre vonatkozó információt közöljük majd a honlapon.